Origo | Híreink, 1221 olvasás
Az Oculus alapítója szerint a valódi utazás élményét nem válthatja ki a virtuális valóság, segítségével még több gyermek nézhetne körül a híres múzeumokban, vagy történelmi helyszíneken.
Palmer Luckey, az Oculus alapítója szerint az oktatási intézményeknek érdemes lesz erősen elgondolkodniuk a virtuális valóság sisakok beszerzésén.
A cég ugyanis azt tervezi, hogy a jövőben különféle virtuális túrákat és oktatási alkalmazásokat fejleszt majd.
Luckey úgy véli, az osztálytermek ideje lejárt, és a pusztán könyvekből való tanulás nem a legjobb módja az ismeretszerzésnek.
A gyakorlati tapasztalatot adó terepgyakorlatok és látogatások sokkal hasznosabbak, ám erre nem mindenkinek van lehetősége.
Az Oculus Rifttel és a többi virtuális sisakkal azonban olyan helyekre is eljuthatnak a tanulók, ahová amúgy nem.
Példaként a Washington DC-ben található Smithsonian Múzeumot említette, valamint egy komplett párizsi virtuális túra ötletét.
Bár Luckey szerint a virtuális valóság természetesen nem váltja ki a valódi utazás élményét, de valamennyire segíthet demokratizálni, és elérhetőbbé tenni a tapasztalatot mindenki számára.